Přeskočit na hlavní obsah

Zajímavé

Hospitalizace není dovolená..

jak by se ze začátku mohlo zdát pro všechny, kteří nikdy hospitalizací neprošli. Hospitalizace je proces. Proces, ve kterém často odkrýváte vaše nejniternější a nezranitelnější sebe sama.  Proces, ve kterém je vám často nepříjemně zle, ze kterého jste naštvaní. Ale existuje toho spousta.  Jak si člověk může vybrat práci, lékaře, jak si člověk může vybrat školu, tak si mnohdy může vybrat, jakou hospitalizaci podstoupí a kde.  Je vlastně zvláštní, jak moc se tato místa rozlišují, i když mají stejný cíl.  Je zvláštní, jaké lidi tam potkáte a často z toho jsou přátelé na celý zbytek života. Často jen ostatní pacienti donutí změnit názor. Je extrémní rozdíl být na otevřeném a uzavřeném oddělení.  Na otevřeném oddělení bývají lidé, kteří se rozhodli se sebou něco dělat. Na uzavřeném oddělení se často nachází pacienti, kteří jsou nebezpeční nejen sobě, ale i okolí.  I když třeba nechtějí. Nebo to nedělají úmyslně.  Ale není to dovolená.  Lidé sem dobrovolně moc nejezdí.  Často je to na dlouhý

Studium? Fajn, ale..


 Běžný člověk. Nazývejme to tak. 
Většinou ví, čím chce být. 
Co chce studovat. Proč to chce studovat.
A dělá všechno pro to, aby to dokázal. 
Někdy přijde překážka, nepodařená zkouška, někdy se prostě něco nestihne, stěhování, finance, vysoká škola se posouvá. 
Ale pojďme se podívat na základní školu. 
Vím, jaké jsem byla dítě. Byla jsem šikanovaná, protože jsem byla jiná. Šikanovaná, protože jsem byla dobrá, ale jinak. 
Byla jsem dítě, které opravovalo matematické příklady učitelům ještě dřív, než je dopsali. 
Byla jsem dítě, které si během hodiny zvládlo zahrát piškvorky, přečíst knihu a přesto jsem vždy znala správnou odpověď. 
Nikdy jsem si ale nepamatovala rozvrh. Zapomínala jsem na běžné úkoly. 
Přesto bych mohla být premiant třídy.
Kdyby učitelé brali ohled na to, že se nudím. A že můj mozek pracuje jinak. 
A když říkám jinak, tak opravdu jinak. 

Bolí to, protože vím, že jsem si šikanu nezasloužila. 
Jednou jsem se ve škole porvala. Hodně. Odešla jsem jako vítěz proti skupině 7 starších kluků. 
A pak to přestalo. 
Protože zjistili, že na mě nemají. Že mě neporazí. A že mě neporazí ani myšlenkama. 

Proč ale učitelé nejsou ochotní respektovat, že děti jsou různé? Mají ve třídách kolem 30 dětí, které se musí naučit to samé a poté jsou z toho  všichni stejně zkoušeni.
Já si nepamatuju jména. Teď vám nevyjmenuju jména svých spolužáků na ZŠ.

Učitelé k tomu přistupují jednoduše. 
Není to jejich problém.
A tak to končí poznámkami a nevhodném chováním, vyrušováním. 
Přitom by stačilo se zeptat, co to dítě potřebuje. 

Ptejte se svých dětí, blízkých, přátel, ptejte se všech.
Ptejte se, co potřebují. 

Komentáře

  1. Souhlasim. Taky jsem byla sikanovana, protoze jsem byla 'jina'. Nezapadala jsem do skatulky normalnich deti. Mela jsem jine zajmy, jinak se chovala. Nekteri ucitele se po me vozili, nekteri mi dali odvahu si plnit sny.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky